Mega zdrowa, mega fit lasagne!

14:19

 
Jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić tak pysznego dania. Kojarzy nam się z mega kalorycznym posiłkiem, a jednak mnie udało się ją zrobić w zdrowy sposób. Była naprawdę przepyszna i nie odbiega w smaku od tej złej wersji.

SKŁADNIKI  (4 osoby)
  • 600g mięsa mielonego;800g pomidorów;
  • 3 duże marchewki;
  • 3-4 duże cebule;
  • 2 ząbki czosnku;
  • makaron lasagne;
  • 2 paczki mozzareli (u mnie light).

SOS BIAŁY
  • 300ml mleka (u mnie bez laktozy);
  • łyżka mąki żytniej;
  • łyżeczka oregano.

PRZYPRAWY
  • łyżeczka soli (u mnie himalajska);
  • 1/2 łyżeczki pieprzu;
  • łyżeczka oregano;
  • łyżeczka ziół prowansalskich.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
  • Marchew ścieramy i smażymy z pokrojoną cebulą i czosnkiem;
  • dodajemy mięso mielone i dalej smażymy;
  • przerzucamy do garnka, dodajemy przyprawy i sos pomidorowy;
  • obok ścieramy mozzarellę i robimy biały sos poprzez wymieszania mleka z mąką i oregano;
  • wykładamy na dno naczynia makaron i przekładamy sosem czerwonym, następnie sosem białym (wyjdą około 3 warstwy;
  • na samą górę wrzucamy mozzarellę i posypujemy bazylią.
  • PIECZEMY W 180*C ok. 30-40 minut



Sprawdz tez inne posty o tej tematyce

18 komentarze

  1. Mniam :) ja uwielbiam też wersję mięsno-szpinakową :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Za tydzien musze to koniecznie zrobic ;) przypomnial mi sie smak tej niezdrowej lasagne :) haha

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam połączenie mięso + ser <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie i rzeczywiście dużo mniej kalorycznie niż standardowa poczciwa lazania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie pyszności! uwielbiam lasagne, ale rzadko jem, bo z sosem beszamelowym to bomba kaloryczna,a taki przepis jest genialny! zapisuję :)
    p.s. ciekawa jest czy istnieje makaron lasagne pełnoziarnisty? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron pełnoziarnisty do lasagne można zrobić samemu z mąki razowej. Ja co prawda nie robiłam, ale teściowa robiła!!

      Usuń
  6. Wygląda rewelacyjnie! Aż mam chęć zjeść ją jutro na obiadek. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. uuuwieeeelbiam! Pod każdą postacią :) muszę zrobić, bo szczerze mówiąc zapomniałam o jej istnieniu jakoś ostatnio :D serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis na lasagne, pierwszy raz taki spotykam. U mnie w domu to najbardziej oczekiwane danie, chociaż każdy oczekuje, że to ja je przygotuję ;-) Jednak rzadko to robię, bo wg mnie jest dość pracochłonne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile kcal w jednej porcji na oko??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia :) to wszystko zależy od składników ;)

      Usuń
  10. To zmieniło mój pogląd na moją ulubioną potrawę jaką jest lasagne!!
    Na pewno skorzystam z tego przepisu, ale również z innych, bo aż ślinka pociekła czytając przepisy ! :)
    Zapraszam też na mojego blog'a http://xxmypassionyourmotivationxx.blogspot.com/
    I pozdrawiam!
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ile do piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki czas i temperatura przygotowania????????

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka temperatura i czas przygotowania????

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepysznie wygląda, muszę spróbować zrobić ją sama :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żenada... Brak połowy informacji (temp, czas pieczenia) no chyba, że kończymy posypująć serem i oregano xD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz! :)