Zdrowa konfitura jabłkowa - bez dodatku cukru.

07:05


Składniki:
  • jabłka - ilość dowolna, im więcej jabłek tym więcej konfitury;
  • sok z wyciśniętej cytryny;
  • cynamon - według upodobania.

Sposób przygotowania:
  • Jabłka obrać ze skórki, wykroić nasienie i pokroić w kostkę/plastry/ósemki;
  • wrzucamy do garnka z 3 łyżkami wody by nie było problemu z przywieraniem do dna naczynia;
  • gotujemy przez około 30 minut i dodajemy sok z cytryny i jak ktoś lubi cynamon;
  • następnie pozostawiamy na 30 minut na wolnym gazie by jabłka powoli się rozgotowały, w międzyczasie mieszamy i rozbijamy jabłka;
  • wkładamy do słoików i pasteryzujemy.

Pasteryzacja:
  • Na dno garnka kładziemy ścierkę, ZALEWAMY CIEPŁĄ WODĄ by słoiki nie popękały (na wysokość 3/4 słoika);
  • gotujemy na najmniejszym ogniu, od momentu wrzenia przez 15-20 minut.
Czekamy aż konfitura ostygnie i możemy się zajadać.

Jest to bardzo fajne rozwiązanie gdy nie ma sezonu na truskawki/śliwki/wiśnie bądź inne owoce, jabłka są bardzo tanie, a sklepowe 100% dżemy kosztują ok. 8 zł (przy czym 2 kilo jabłek jakieś 2 zł). Dla mnie smak ma nieziemski, a przy okazji jest to zdrowa alternatywa.
Serdecznie polecam!

https://www.facebook.com/pages/Be-yourself-be-fit/340794769433048?ref=hlhttp://instagram.com/beyourselfbefit/https://plus.google.com/u/0/115867594069941655999/posts

Sprawdz tez inne posty o tej tematyce

8 komentarze

  1. Ja ostatnio dorwałam dżem 100% owoców brzoskwiniowy w lidlu za 5zł :D Polecam! A takie konfiturki są najlepsze, chyba będę musiała coś takiego wykombinować, bo już się za nimi stęskniłam i smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności w sam raz na śniadanie w połączeniu z białym serem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie powiem, narobiłaś mi smaka! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się to jak się rozwijasz kulinarnie i fotograficznie, naprawdę ciekawie się Ciebie czyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia, super pomysły. pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne! Zawsze brakuje mi takiej konfitury do różnych słodkich śniadań i wszystko robię na bieżąco. Lecę zrobić sobie zapasy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mała uwaga: zmieniłbym czcionkę, bo w obecnej r jest mocno nieczytelne - konfitura wygląda jak konfitwia a tytuł bloga jak "Be yowiself ...."

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz! :)